Συμμετοχή σε Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Φέτος, στο σχολείο μας, θα υλοποιηθούν:

  • Τα εξής 3 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ:
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ

ΤΙΤΛΟΣ : «Βιώσιμη πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία»

Στόχος του προγράμματος είναι οι μαθητές/τριες να ευαισθητοποιηθούν και να ενεργοποιηθούν σε θέματα που αφορούν τη βιώσιμη ανάπτυξη και αειφόρο διαχείριση των φυσικών πόρων της πόλης τους.
Με αφορμή  προβλήματα (περιβαλλοντικά, οικονομικά, κοινωνικά κ.ά.) της καθημερινότητας,  θα ενασχοληθούν με διάφορους τομείς των Φυσικών Επιστημών προκειμένου να προτείνουν λύσεις μέσα στα πλαίσια αμοιβαίου σεβασμού, αλληλοκατανόησης, ενσυναίσθησης και ισοτιμίας.
Προγραμματίζουμε μια εκπαιδευτική επίσκεψη στην Βαρκελώνη, μια ευρωπαϊκή πόλη που συνδυάζει καλή ποιότητα ζωής, πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και ανεπτυγμένη έρευνα και τεχνολογία. Στο πλαίσιο αυτής της επίσκεψης θα έχουμε την ευκαιρία να ξεναγηθούμε στο Ινστιτούτο  ICFO – Το Ινστιτούτο Φωτονικών Επιστημών της Βαρκελώνης . Ένα  ερευνητικό κέντρο αφιερωμένο στην επιστήμη και την τεχνολογία του φωτός, όπου διαπρέπουν Έλληνες επιστήμονες.
Ευελπιστούμε ότι μέσα από το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές/μαθήτριες θα έρθουν πιο κοντά στις Φυσικές Επιστήμες, ώστε να αποκτήσουν  θετική στάση απέναντί τους. Θα επαναπροσδιορίσουν στάσεις, αξίες και συμπεριφορές και θα είναι σε θέση να διαχειριστούν ορθολογιστικά προβληματικές καταστάσεις της καθημερινής ζωής, εντός και εκτός της σχολικής κοινότητας.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:
Παπαδοπούλου Παναγιώτα   (Βιολόγος)
Συμεωνίδου Ελένη   (Φυσικός)
Τσοχαντάρη Ευθυμία   ( Χημικός)

  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ- ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ

ΤΙΤΛΟΣ : “Λογοτεχνικές Διαδρομές”
Το πρόγραμμα έχει ως στόχο τη δημιουργική επαφή των μαθητών με την νεοελληνική λογοτεχνία, την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας, αλλά και την αισθητική καλλιέργεια. Παράλληλα, μέσω της προσέγγισης λογοτεχνικών κειμένων ενθαρρύνεται η δυνατότητα των μαθητών να εξερευνούν, να ανακαλύπτουν, να εμπνέονται, να δημιουργούν. Η λογοτεχνική εμπειρία γίνεται έναυσμα για μάθηση, ψυχαγωγία και ενεργοποίηση της κρίσης, της φαντασίας και της πολλαπλής νοημοσύνης.
Η προσέγγιση των κειμένων θα συνοδεύεται από άλλες δραστηριότητες, όπως δραματοποίηση, εικαστικά, μουσική, μέσω των οποίων οι μαθητές ενεργοποιούνται βιωματικά και εκφράζονται δημιουργικά.
Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται δράσεις και επισκέψεις εκτός σχολείου (για παράδειγμα παρακολούθηση θεατρικών ή κινηματογραφικών παραστάσεων) και ενδεχομένως κάποια εκπαιδευτική εκδρομή, μονήμερη ή πολυήμερη σε τόπο που σχετίζεται με το αντικείμενο του προγράμματος.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:
Γδοντέλη Αστέρω (Φιλόλογος)
Γκίκα Σταματίνα (Φιλόλογος)

  • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ – ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ

ΤΙΤΛΟΣ: “Χριστιανική τέχνη και Ευρωπαϊκός πολιτισμός”

Οι συμμετέχοντες μαθητές αξιοποιούν τις ενότητες των σχετικών μαθημάτων και ερευνούν τη σχέση της χριστιανικής τέχνης με την εξέλιξη του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού.  
Η έρευνα ολοκληρώνεται μέσα από την αναζήτηση πληροφοριών και την παρουσίαση μνημείων που βρίσκονται στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό. 
Κατόπιν γίνεται καταγραφή των συμπερασμάτων  και δημιουργείται ψηφιακή συλλογή των μνημείων- δειγμάτων . 
Σε τελικό στάδιο οι μαθητές δημιουργούν εικαστικές παρουσιάσεις των μνημείων (αφίσες,  κόμικ, σκίτσο, βίντεο, μουσική, δρώμενα κλπ.) με κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία.  
Εφόσον είναι εφικτό θα πραγματοποιηθεί εκπαιδευτικό ταξίδι σε χώρους πολιτιστικού και θρησκευτικού ενδιαφέροντος στην πόλη της Ρώμης. 

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Σύρος Κωνσταντίνος (θεολόγος)

  • ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΑ

Με πρωτοβουλία της ELEMASYN® κάθε χρόνο διεξάγονται Διεθνή Μαθητικά Συνέδρια με κεντρικό άξονα τις Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης.

Τα Μαθητικά Συνέδρια είναι εκπαιδευτικές δράσεις με πολλαπλά οφέλη για τα παιδιά, όπως η ευκαιρία της βιωματικής μάθησης. Επιπλέον, μέσα από την προετοιμασία της εργασίας τους, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν την έννοια της έρευνας, αλλά και της ομαδικότητας.

Το σχολείο μας, μετά από αίτησή του, έγινε δεκτό στο 3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο, που θα διεξαχθεί 1 – 5  Μαρτίου του 2024 στην Πράγα. Η Πράγα, γνωστή και ως «η χρυσή πόλη» υπήρξε μία από τις Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης το 2000 και όχι άδικα!

Το Συνέδριο έχει 3 άξονες, ένας εκ των οποίων είναι ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ. Υποάξονας του ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ είναι η άυλη πολιτιστική κληρονομιά. Στο πλαίσιο αυτού του υποάξονα θα κινηθεί το θέμα μας, το οποίο είναι « Η Τεχνογνωσία της Παραδοσιακής μαστιχοκαλλιέργειας στη Χίο». Αυτό το στοιχείο, εγγράφηκε το 2014, μετά από πρόταση της χώρας μας, στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας. Στόχος, λοιπόν, της συμμετοχής μας στο Συνέδριο, είναι η ανάδειξη της μαστίχας και της καλλιέργειάς της, ενός προϊόντος μοναδικού που έχουμε, ως χώρα, την ευλογία να παράγεται μόνο σε μας και συγκεκριμένα στη νότια Χίο.

Έχει γίνει κράτηση για 30 παιδιά, άρα τόσα μπορούν να μπουν στην ομάδα και να εκπροσωπήσουν το σχολείο μας στο Μαθητικό Συνέδριο. Η ομάδα των παιδιών θα δουλεύει πάνω στο θέμα αυτό 1 μέρα την εβδομάδα ( η μέρα θα αποφασιστεί από κοινού) για 1 ώρα περίπου, μετά τη λήξη των μαθημάτων. Μέσα από την συνεργασία των παιδιών θα παραχθεί ένα υλικό, το οποίο θα παρουσιαστεί στην Πράγα, τη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024, 8:30 π.μ. ( αυτή είναι η ημέρα και ώρα που έχει προγραμματιστεί από τους διοργανωτές για την παρουσίαση του σχολείου μας).

Ένα ενδεικτικό κόστος για το ταξίδι (4 ημέρες, 3 διανυκτερεύσεις) είναι τα 700-750 ευρώ. Θα γίνει προσπάθεια για εξασφάλιση χορηγιών, έτσι ώστε να μειωθεί το κόστος.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:
Χρυσούλη Φωτεινή (Δντρια)
Τσακουνάκη Ανδρονίκη (Χημικός Μηχανικός)

Αν το παιδί σας ενδιαφέρεται να ενταχθεί σε κάποιο από αυτά τα προγράμματα ή στο συνέδριο, μπορείτε να μπείτε στη φόρμα που θα βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfvUyohclV4HLYDCtD6k_tzXNxWNP_OAmvOblDdd7jqT-FNYg/viewform   και να το δηλώσετε.

Μας βοηθάτε στην καλύτερη οργάνωσή μας.

Με εκτίμηση
Φωτεινή Χρυσούλη
Δντρια ΓΕΛ  Βάρης

Αφήστε μια απάντηση